Oahu - een rondje om het einland - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu Oahu - een rondje om het einland - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu

Oahu - een rondje om het einland

Blijf op de hoogte en volg Bas & Diana

27 September 2015 | Verenigde Staten, Honolulu

Aloha! We zijn alweer twee dagen Honolulu en wat mij opvalt zijn twee dingen. Als eerste het enorme aantal zwervers hier. Vooraf gaand aan deze reis had ik er al eens over gelezen maar het is een behoorlijk groot aantal. Vooral 's avonds is het behoorlijk zichtbaar maar ik vind ook dat het een enge sfeer geeft aan de buurt. In ieder geval zou ik niet alleen de straat op gaan. Gelukkig heb ik mijn sterke stoere Bassie naast me lopen. Het tweede wat echt opvalt is de enorme vertegenwoordiging van Japanners en Koreanen. Op zich is dat niet zo erg maar het gedrag van die mensen ..... Ze willen graag gehoord worden en hebben geen erg in hun medemens. Ah dan doen wij maar een stapje opzij zodat we niet tegen elkaar knallen.

Vandaag hebben we een rondje om het eiland gemaakt. Wederom weer hele mooie gezien, zo hebben we een mooie wandeling gemaakt bij Kaena Point, het uiterste puntje van het eiland. Mijn reisgids zei dat er zeehonden konden liggen, helaas niet mogen aanschouwen. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan de Dole ananas plantage, ja die waar onze heerlijkste ananassen vandaan komen! Leuk om gezien te hebben. Mocht je hier ooit komen eet dan een ananas ijsje, lekkerste ijsje ooit. Aan de noordkant van het eiland worden jaarlijks surfwedstrijden gehouden, de golven kunnen wel hoger dan 10 meter zijn, helaas is dit alleen vanaf december tot februari. Toch was het erg leuk om te zien hoe dat er allemaal aan toe gaat. ENNNNNNNN we hebben een schildpad zien zwemmen! Wij stonden op het strand te kijken naar de surfers en daar kwam hij ineens voorbij. Eerst denk je dat kan niet, maar het was er toch echt eentje. Wij hebben bedacht dat als het zo eenvoudig is om zo'n beestje te zien dan moet het deze vakantie lukken om het vast te leggen met de go pro. We gaan er in ieder geval voor.

Tot morgen!

Groetjes Bas en Diana

  • 27 September 2015 - 19:21

    Liesbebth:

    Nou het ziet er prachtig uit zeg! Echt genieten daar. Wel leuk dat je echt heel andere dieren kunt zien dan in Europa. Ik kijk uit naar jullie avonturen. Veel plezier! Hebben jullie zelf ook nog op een surfplank gestaan?
    Is heel spectaculair!
    Groetjes van Lies

  • 28 September 2015 - 21:47

    Astrid :

    Wat leuk is dit zeg.jou vakantie blog met de mooie foto's erbij. Ik raak eraan verslaafd ....nieuwsgierig wat je daar allemaal meemaakt,voor jou en je man een heel belevenis ik volg je wel in je verhaal wat je morgen met wat nieuws komt. Ik heb nog niks gehoord over het lekkere eten daar seafood ect. En ook over je vulkaan of spreek ik nou voor mijn beurt, aloha Diana.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas & Diana

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 10830

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 13 Oktober 2015

Las Vegas en Hawaii

04 September 2013 - 22 September 2013

West Amerika

Landen bezocht: