Oahu - Honolulu en Kauai - Reisverslag uit Poipu, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu Oahu - Honolulu en Kauai - Reisverslag uit Poipu, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu

Oahu - Honolulu en Kauai

Door: Diana Vollmuller

Blijf op de hoogte en volg Bas & Diana

29 September 2015 | Verenigde Staten, Poipu

Aloha, het heeft even op zich laten wachten maar we zijn weer online. Ondertussen zijn we aangekomen op het eiland Kauai. Kauai wordt ook wel garden Island genoemd, dit vanwege het vele groen wat hier volop aanwezig is. Voordat we hier aankwamen zijn we eerst nog door Honolulu gaan wandelen. Het was een behoorlijk regenachtige dag. Gelukkig hadden we ons hier thuis al op voorbereid, het was dus een kwestie van poncho's aan en verder hobbelen. Aan pier 9 is de in 1926 gebouwde Alhoa Tower gevestigd, voor die tijd was dit de hoogste toren. Dat is nu wel even anders. Helaas hadden we door het slechte weer slecht zicht anders hadden we tot Waikiki beach kunnen kijken. Bij de Aloha Tower liggen ook alle cruise schepen altijd leuk om te zien maar nu lag de Zaandam aangemeerd. Dat geeft helemaal een apart tintje door zo ver van huis te zijn en dan een Nederlands schip tegen te komen.
Natuurlijk moesten we ook het paleis van de laatste koning van Hawaii zien. Het Iolani Palace is gebouwd in 1882 voor David Kalakaua. Ik zal nog even een foto toevoegen van deze man. Doordat het zondag was en nog vroeg in de ochtend was het zeer rustig op straat, eindelijk niet zoveel Koreanen, ook wel eens lekker.

Veelste vroeg zijn we aangekomen op het vliegveld voor onze 20 minuten durende vlucht naar Kauai. Het weer is daar niet veel beter dan op Oahu waardoor we verwelkomt werden met letterlijk zwarte wolken. Hebben we nou hiervoor zover gereisd.... Door het slechte weer werd het nog vroeger donker zodat we in het donker moesten zoeken naar ons hotel. Inderdaad zonder navigatie, niet dat Bas dit zo graag wou maar omdat de verhuurder van de auto zei dat dit zonde van het geld zou zijn. Er zijn maar enkele hoofdwegen op het eiland. Natuurlijk ging dat fout, ondertussen kwam de regen met bakken uit de hemel. Niemand meer op straat te bekennen en wij zijn de behoorlijk de weg kwijt. Gelukkig een tankstation tegen gekomen en daar was een local person die zei dat hij voor ons uit zou rijden en ons naar Poipu zou brengen. Heerlijk dat er zulke mensen bestaan. Ik moest wel denken aan mijn eigen actie eerder dit jaar met de Koreanen. Zo voelt het dus om geholpen te worden. Uiteindelijk kregen we nog twee vers geplukte papayas van de man en konden we het laatste stukje zelf rijden.

Toch weer vermoeid door zo'n reis komen we aan bij ons hotel. Ook dit is weer moeilijk te beschrijven als je het niet ziet maar mensen wat is dit een prachtig hotel. Bij aankomst was er al een enorme sfeer, de entree was prachtig verlicht met vele fakkels. Ik dacht we krijgen een gewone kamer op een mooi terrein maar ook de kamer is werkelijk prachtig. We wisten niet wat we zagen. We zeggen maar zo, het lijkt onze derde huwelijks reis wel. We slapen op de Kiahuna Plantation. De plantation doet zijn naam eer aan, de plantation style is helemaal doorgetrokken. In het gebouw maar ook in de kamer zelf. We hebben een tuin kamer gekregen. Dat wil zeggen een slaapkamer, huiskamer, eetkamer, keuken en douche. Prachtig ingericht en ramen, dat kennen ze hier niet. Het waait dus prima door. De volgende ochtend zijn we eerst de omgeving gaan verkennen en ook dit stelde absoluut niet teleur. Ik voeg wel een paar foto's toe.

Doordat we allebei nog een beetje moe waren, en het vandaag een prachtige dag was, zijn we onze spullen gaan pakken en naar het strand gegaan. Terrein over en je staat op het strand. Ik was in de veronderstelling dat Poipu beach rustig zee water zou hebben waardoor het dus prima geschikt is voor gezinnen. Ahum! Ik hou van zwemmen en ben niet gauw bang uitgevallen in het water maar dit was andere koek! Bas dook al gauw in de zee en genoot van de enorm hoge golven maar ik moest toch echt mezelf overwinnen voordat ik er ook in kwam. Maar wat cool is dit. Vergelijk het met een golfslagbad maar dan stukken leuker. De golven waren zeker twee meter en klapten met een enorme klap tegen de kust en natuurlijk tegen ons aan. Ook hier weer gesnorkeld, en ja Bas zag weer een schildpad onder hem door zwemmen. Ik ben zo jaloers, dat had ik ook willen zien. In ieder geval we hebben vandaag genoten van de zon, zee en elkaar. We hebben nog niet op een surfplank gestaan hoewel ze hier wel liggen. Dus wie weet doen we dit nog wel.

Morgenochtend moeten we vroeg op voor onze catamaran tocht langs de Napali coast. Ook dit lijkt me weer een geweldige ervaring.

Groetjes Bas en Diana

PS Astrid, vanavond heerlijke lobster gegeten

• 29 September 2015 - 17:23

Ellen:

Zo leuk om jullie te volgen! En de derde foto, dat is bekend want dat zie ik regelmatig op tv bij Hawaï Five0

• 29 September 2015 - 19:25

Joke:

Hoi Bas en Diana, wat klinkt dit heerlijk zeg. Geweldig. Wat voel je je dan bevoorrecht he. Xxxx