Oahu - Waikiki beach - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu Oahu - Waikiki beach - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu

Oahu - Waikiki beach

Door: Diana Vollmuller

Blijf op de hoogte en volg Bas & Diana

26 September 2015 | Verenigde Staten, Honolulu

Jahoe we zijn aangekomen op Oahu. Na wederom een lange reis, van Las Vegas naar Seatle en van Seatle naar Honolulu zijn we op onze bestemming aangekomen. Rond 11 uur 's avonds zijn we geland de huurauto opgehaald en naar ons hotel gereden. Had Bas negen maanden vol gehouden dat hij geen navigatie nodig had, immers volgens zijn redenatie zijn er maar een paar hoofdwegen hier, gelukkig toch een Tom Tom genomen waardoor we snel en in een keer goed bij ons hotel aankwamen. De eerste regendruppels kwamen al naar beneden zeilen en op de wegen zagen we ook grote plassen liggen. Tja dit had ik al een tijdje gezien op de weer app die ik bijna dagelijks checkte. Maar toch is het totaal anders als je er bent. Bloedheet en dan is een druppel water wel lekker moet ik zeggen.

De volgende ochtend meteen de gordijnen open gedaan om onze omgeving te kunnen zien. We zitten echt midden in een stad, veel hoge gebouwen maar daar om heen groene bergen en de zee aan de andere kant. Grote zwarte wolken begonnen al op te trekken en al snel hadden we door dat dit een heerlijke dag zou gaan worden. Nadat we gedoucht en aangekleed waren hebben we onze tenen in de stille oceaan geduwd. Wow wat een lekkere temperatuur heeft het water en wat is het hier mooi. Ik moet zeggen dat ik wel hou van het plaatje hoge gebouwen een strook zand, palmbomen en een diep blauwe zee.

Vandaag staat op de planning Hanauma Bay. Dit is een nationaal park aan zee. In de zee ligt een prachtig koraalrif waar dan ook vele mooie vissen zijn. Na het bekijken van een instructiefilmpje mocht je naar de locatie. Ik heb over één van onze vorige vakanties wel eens gezegd dat ik het paradijs heb gevonden, Cancun, maar er is meer paradijs. Wat een schitterende locatie. Vele jaren geleden stond hier een vulkaan die langzaam in het water is gezakt. Wat nu nog zichtbaar is is de krater die boven het water uitsteekt. Rondom allemaal groene bergen. Met onze gopro camera zijn we het water in gegaan en hebben we gesnorkeld. Koraal dat in bloei staat en prachtige vissen gezien. Hier kan ik toch zooo gelukkig van worden. Gelukkig Bas ook anders zou er wat fout gaan.

Als afsluiting van deze dag zijn we door gereden naar de 'valley of the temples'. Ook dit was weer op een prachtige locatie, ik heb me laten vertellen dat hier een scene van Lost is opgenomen. Doordat dit meer in de bergen lag hadden we continu regen. Maar daar heb je totaal geen last van.

Ik voeg weer wat foto's toe zodat jullie hopelijk een beetje kunnen zien wat wij gezien hebben.

Wij gaan een hapje eten en spreek jullie snel weer.

dikke kus Bas en Diana

  • 26 September 2015 - 16:24

    Joke:

    Wat zal dat inderdaad schitterend zijn om te zien, die onderwaterwereld. Heerlijk om zo te genieten. De foto's zijn inmiddels goed te bekijken hoor. Ziet er ook boven water goed uit allemaal. Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas & Diana

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 10808

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 13 Oktober 2015

Las Vegas en Hawaii

04 September 2013 - 22 September 2013

West Amerika

Landen bezocht: