Maui - the road to Hana - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu Maui - the road to Hana - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu

Maui - the road to Hana

Door: Diana Vollmuller

Blijf op de hoogte en volg Bas & Diana

07 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Lahaina

Aloha! Vandaag vroeg opgestaan om in alle rust de road to Hana te kunnen rijden. Voorafgaand aan deze vakantie had ik hier al het een en ander over gelezen. Dit is een van de mooiste wegen ter wereld. Zo vond ik Maui tot nu toe nog vrij droog en dor, zo was dit wel anders! Dit leek weer op Kauai waar we eerder geweest zijn. Alle kamerplanten groeien en bloeien hier weer weelderig. Lianen hangen over de weg en die geur..... Als ik geur in doosje kon doen en dan even kon openen voor jullie, zo bijzonder is het. We ruiken hier een heerlijke bloemengeur maar ook vers fruit. Echt heerlijk.

Maar ja in zo'n mooie tuin regent het dan natuurlijk ook veel, en dan bedoel ik heeeeeeel veel. De wegen veranderden in riviertjes met een hoop modder. Bas in zijn stoere auto vond dit wel wat. Moet zeggen dat ik dit ook een stuk prettiger vond rijden dan met een 'gewone' auto. De road to Hana is een zeer kronkelige weg door het regenwoud met af en toe een prachtig uitzicht over de oceaan, mits je zicht had vanwege alle regen. Vele watervallen zijn we tegengekomen, de een nog mooier dan de ander. En ja met zoveel regen en modder worden de wegen glibberig. Natuurlijk moest ik DE foto maken, nog een stukje terug lopen over de weg en beng daar lag ik dan met fotocamera languit over de weg. Been kapot, zonde want hij was mooi bruin geworden, en camera tegen de grond aan geklapt. Gelukkig had die geen schade en kwam er ook niet net een auto waardoor de ravage nog groter was geworden.

Vanmorgen zijn we om acht vertrokken en vanmiddag rond vier uur waren we weer terug. Ik zeg, dat hebben we goed gedaan. Het was een mooie rit.

Morgen vertrekken we naar Big Island, het laatste eiland wat we zullen aandoen tijdens onze vakantie.

Doeiiiiiii

  • 07 Oktober 2015 - 09:23

    Ingeborg:

    Mooie plekjes vastgelegd en inderdaad bij specifieke geuren komen bij mij de daarbij behorende herinneringen terug. Gelukkig dat je been niet ernstig 'gewond' is en heb je nog tijd om lekker bij te bruinen toch? Alvast veel voorpret en goede reis naar Big Island!

  • 07 Oktober 2015 - 09:47

    Natascha:

    Wauw! Ziet er allemaal weer geweldig uit! Gelukkig geen ernstige schade na je val. Veel plezier verder nog! Geniet ervan!

    Xx

  • 07 Oktober 2015 - 23:33

    Ellen:

    Hè hè, weer helemaal up to date. Ik lag twee verhalen achter met lezen. Zo leuk, jullie enthousiasme spat echt van m'n telefoon af, haha!
    Gaaf dat die eilanden allemaal hun eigen karakteristieke trekken en natuur hebben. Die heli is natuurlijk te gek!
    Doe wel voorzichtig, het is toch lullig dat je geen haai hoeft te trotseren maar wel een blubberweg ;-)

    Gelukkig zit je een eind weg en kun je me niet slaan, hahaha! Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas & Diana

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 10798

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 13 Oktober 2015

Las Vegas en Hawaii

04 September 2013 - 22 September 2013

West Amerika

Landen bezocht: