Maui - Laheina - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu Maui - Laheina - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu

Maui - Laheina

Door: Diana Vollmuller

Blijf op de hoogte en volg Bas & Diana

06 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Lahaina

Alweer twee weken op reis en al zoveel gezien. Het is bijna ongelofelijk, toch heb ik het gevoel om in een rolercoaster te zitten. Het tempo ligt hoog en we willen zoveel mogelijk zien in een korte tijd. Maar je hoort ons niet klagen hoor! Eigenlijk voelen we ons bevoorrecht.

De afgelopen dagen waren behoorlijk winderig en er was sprake van een cycloon, nou daar hebben we niets van mee gekregen maar je merkte wel aan het water dat het heftig weer was. Vrijwel overal hing de oranje vlag dus dan maar niet zwemmen. Qua temperatuur hebben hier niets te mekkeren, erg warm, zeker 30 graden of warmer. Gisteren zijn we hier het stadje of dorp in gegaan. In no time is je huid en je kleding kletsnat. Neemt niet weg dat Laheina een super leuk dorpje is. Natuurlijk enorm toeristisch maar dan kan ik soms echt van houden. Allemaal houten huisjes die in gezellige kleuren zijn geverfd en direct aan zee ligt. En overal winkeltjes, ik kan echt mijn hart ophalen. Dit vindt Bas nou niet echt het leukste tijdverdrijf maar hij doet goed mee! Hoewel hij de hand op de knip houdt, pfffff. Het is hier zo schreeuwend duur, eigenlijk niet alleen hier maar ook in Vegas was het al belachelijk duur. Zo hebben we daar wel 6 dollar voor een fles water betaald. En hier zojuist wat fruit ingekocht, ananas, banenbrood, avocado enz enz let op: 30 dollar!! dus ja we moeten wel een beetje opletten waar we het geld aan uitgeven.

Na Lahaina zijn we nog een beetje gaan toeren over het eiland, er is hier nog park namelijk Makena beach. Hier ligt een prachtig koraalrif alleen vanwege het slechte weer zijn we niet gaan snorkelen. Heel jammer ... Uiteindelijk zijn we aangekomen aan de voet van de Haleakala valkaan waar alleen nog maar gestold lava lag. Een heel bijzonder gezicht, van veraf denk je dat het allemaal is wat er ligt maar dichterbij zie je dat het gestold lava is. Deze vulkaan blijkt in 1792 voor het laatst te zijn uitgebarsten, nu zie je heel langzaam dat er planten beginnen te groeien op het lava. Uiteindelijk over misschien wel 200 jaar is dit volledig begroeid.

En vandaag eindelijk de meest spannende dag van de vakantie, onze helikotervlucht boven het eiland. Ontzettend naar uitgekeken en zo was ik dan ook enorm hyper de pieper. Ik kan een lang verhaal schrijven over hoe het was maar het was zo geweldig, die enorme bergen, de vulkaan de prachtige stranden. Echt het was helemaal TOP! Het heeft aan alle verwachtingen voldaan. 's middags zijn we nog even gaan zwemmen in de prachtige zee. Het in en uit het water blijft een uitdaging, de golven slaan zo hard tegen de branding aan. Niet normaal meer. Maar eenmaal in het water blijft het een feestje.

Morgen staat de road to Hana op het programma. Wij zijn weer benieuwd.

Tot gauw,

Bas en Diana

• 06 Oktober 2015 - 08:51

Ingeborg:

Aloha, weer heel leuk om te lezen. En wat een giga prijzen zeg. Ik wist wel dat dit geen 'goedkope' bestemmingen zijn, maar 6 dollar voor een fles water is wel heel duur. Wat gaaf een helikoptervlucht; gelukkig geen bodem waar je doorheen kunt kijken. Dit zou ik graag een keer willen doen, maar qua angst zit dit op het niveau van bungee jumpen. Veel plezier!

• 06 Oktober 2015 - 09:23

Jeanne:

Geweldig, wat zullen jullie genoten hebben van de helikoptervlucht. Leuke foto's!!