Maui - Haleakala Vulcan - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu Maui - Haleakala Vulcan - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu

Maui - Haleakala Vulcan

Door: Diana Vollmuller

Blijf op de hoogte en volg Bas & Diana

04 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Lahaina

We zijn weer twee dagen verder sinds het vorige verslag. Ondertussen met de bus, o nee het vliegtuig, weer een eiland verderop gegaan. Het is net als of je met de bus naar een volgende bestemming gaat. Dit keer hebben we hooguit 30 minuten gevlogen. Al eerder hebben mensen tegen ons gezegd dat ieder eiland zijn eigen charme heeft, en dat klopt! Zo was Kauai een groen eiland. Achteraf denk ik dat ik in de Intratuin heb gelopen, alle kamerplanten die daar te koop zijn groeien en bloeien daar weelderig. Zoveel planten en bomen met vruchten, alles wat we lekker vinden aan fruit hing er wel aan de bomen. denk aan bananen, avocado's, papaya's, mango's enz enz. Nu we op Maui zijn valt het pas hoe bijzonder dit allemaal was.

Maui is namelijk een heel stuk droger, tenminste dat wat we tot nu toe er van gezien hebben. Hier zien we vooral het suikerriet weelderig groeien. Een ander verschil is ook dat in tegenstelling tot Kauai hier ook weer meer zwervers aanwezig zijn. Niet in vergelijking tot Honolulu maar toch weer dan Kauai. Wij hebben een hotel in Lahaina, ook dit is weer een groot verschil ten opzichte van het vorige hotel. Sliepen we toen in een o zo romantische omgeving moeten we nu opletten dat de golfballen niet tegen onze kop aan knallen. Inderdaad de huisjes staan OP het golfterrein. Ziet er goed uit , heeft alleen weinig sfeer. Maar het is prima voor ons.

Vanmorgen zijn we naar Haleakale National Park gereden. Hier staat een niet actieve vulkaan. Het was een behoorlijk steile trip om naar boven te komen. Gelukkig had Bas een leuk speeltje, ja een 4x4 fwd! Dus dat was wel wat. Na uiteindelijk boven te zijn gekomen is het een bizar gezicht om in de krater te kijken. Mooie kleuren maar om te bedenken dat hier ooit gloeiende lava uit moet zijn gekomen is een raar idee. Op het volgende eiland waar we naar toe gaan is een actieve vulkaan. Dan kunnen we dus niet bij de krater kijken maar zien we hopelijk wel de lava er uit stromen.

Op de terugweg had ik bedacht dat het voor Bas leuk zo zijn om off road te kunnen rijden. We moesten er wel een stuk voor om rijden, maar onze kaart gaf aan dat het op een bepaald gebied mogelijk was. Wij rijden, rijden en rijden en alleen maar berg en een hele lange weg. Ik werd er gek van en nergens was er een mogelijkheid om off road te gaan. Noog eens aan een local boy gevraagd maar ook hij gaf aan dat het hier nergens mogelijk was. Een hoop gereden en uiteindelijk moesten we de hele weg weer terug rijden. Pfffff

Maar goed, hier nog even de omgeving verkent en wat mensen gesproken. Het is nu niet mogelijk om in de zee te zwemmen. Mensen die hier al zeven jaar komen hebben dit nog nooit meegemaakt. Naar verwachting komt er een cycloon. We zien het wel.

Wij gaan nu een hapje eten, tot laters

xxxx

• 04 Oktober 2015 - 17:30

JOKE :

hoi Bss en Diana. Wat een schitterend avontuur die vakantie van jullie! Hopelijk hebben jullie niet te verl last van de cycloon. ×××

• 04 Oktober 2015 - 20:25

Ingeborg:

Hoi Diana en Bas, wij zijn vannacht terug gekomen van vakantie en vandaag er voor gaan zitten om jullie verslagen te lezen: helemaal leuk! Groetjes, Ingeborg