Zion National park - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu Zion National park - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu

Zion National park

Door: Diana Vollmuller

Blijf op de hoogte en volg Bas & Diana

14 September 2013 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Gisterochtend schrik ik wakker en heb een nachtmerrie gehad. We waren aan het rijden in de bergen, Bas moet een bocht nemen neemt deze fout en we storten het ravijn in. Even onthouden ik kom er straks op terug.

Maar goed na deze droom om acht uur in de auto gestapt we moesten weer eind rijden. Vandaag van Las Vegas naar Zion National Park en dan slapen we voor de bergen van Bryce National Park. Dit zou een route zijn van 249 mile zijn.

In Zion aangekomen zien we een prachtige omgeving. Hele rode rotsen met heel veel groene bomen. Ook de wegen zijn rood geasvalteerd. Een hele mooie combinatie. We hebben twee gedeeltes van het park aangedaan, eerst Kolob Canyon en hierna de hoofdingang van Zion. Nu hou ik niet van spinnen maar we kwamen onderweg nog een spinnetje tegen! Het bleek een tarantula te zijn.

Dit is een park waar ik echt nog eens terug wil komen. Je kan er hele mooie wandelingen maken. Ik heb er 1 gemaakt die was mooi maar niet spectaculair. Echter aan het einde van e dag komen we er 1 tegen die door het water gaat en waar je op een gegeven moment tussen twee steile bergwanden tussen loopt. Echt ooit ga ik die wandelen! Dat kon nu niet doordat ik niet de juiste schoenen aanhad. En het al laat begon te worden.

Ja laat ....... Dus gauw naar ons hotel van de komende nacht. Het is hier alleen maar rijden over bergen en geen verlichting op de wegen. Oké, welke weg moeten we? Bas we gaan over de 9, oké zegt Bas. We hebben maar een klein stukje over de negen gereden want Tommie bleef ons maar omleiden en ondertussen waren we per ongeluk van de 9 af gegaan en konden hem niet meer vinden. Na drie keer op en te zijn gereden uiteindelijk voor de route van Tommie gekozen. En dat hebben we geweten!

Uiteindelijk hebben in totaal 380 mile gereden! In het donker over de bergen. En angstig konijn dat ik dan kan zijn moest meteen aan mijn droom denken van die nacht. Samengevat het was geen leuke rit. Maar Bas heeft ons veilig naar het hotel gebracht. Pfffff wat ben ik bang geweest!

  • 14 September 2013 - 16:40

    Cokkie:

    Goed gedaan Bas!

  • 14 September 2013 - 17:01

    Natascha :

    Fijn dat jullie weer veilig terug zijn gekomen! Zion is idd super mooi park, wij zagen daar toevallig ook een tarantula,....ieiiiieeeeee!

  • 14 September 2013 - 19:07

    Esmay En Marcel Van Vliet:

    Nu zijn we redelijk in de buurt van elkaar. Wij gaan zo genieten van onze 2e dag grand Canyon. Morgen vertrekken we via page (1nachtje) naar Cedarcity voor 5 nachten zodat we Bryce en zion kunnen bezoeken :-)

  • 14 September 2013 - 19:54

    Jeanne:

    Jeetje, kan me voorstellen dat je bang was zeker na zo'n droom.. Gelukkig is alles goed gekomen en hebben jullie weer mooie dingen gezien.. Goed gedaan Bas!

  • 15 September 2013 - 12:43

    Joke:

    Wat is Bas toch een kanjer dat hij gewoon rustig blijft rijden met jou vol stress naast hem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas & Diana

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 10816

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 13 Oktober 2015

Las Vegas en Hawaii

04 September 2013 - 22 September 2013

West Amerika

Landen bezocht: