Big Island - Waikoloa - Reisverslag uit Waikoloa Village, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu Big Island - Waikoloa - Reisverslag uit Waikoloa Village, Verenigde Staten van Bas & Diana - WaarBenJij.nu

Big Island - Waikoloa

Blijf op de hoogte en volg Bas & Diana

09 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Waikoloa Village

Àloha, we zijn weer op het volgende eiland! Gisteren hier aangekomen na wederom een hele korte vlucht. Deze keer konden we niet naast elkaar zitten in het vliegtuig. Meestaal ben ik wel een beetje nerveus tijdens het opstijgen en landen maar nu wel dit al zeven keer gedaan hebben begint het een beetje te wennen. En zo had ik met Bas afgesproken mocht het eng worden dan knijp ik gewoon in de arm van mijn buurman. Nu leek mijn buurman bijna sprekend op een vriend van ons dus ik had het niet zo raar gevonden. Zodra het eiland in zicht kwam had ik al het idee van dit is anders, of ook wel, oei dit lijkt wel één groot lava eiland. Alles is zwart van de lava en bijna geen groen te bekennen.

Nadat we geland waren meteen de auto opgehaald, ja weer een 4x4 FWD, en op weg gegaan naar ons hotel. Het gevoel dat dit anders is ging niet bij me weg en eigenlijk werd het alleen maar erger! We moesten over een lange rechte weg rijden die zo lijkt het wel tussen de lava door is aangelegd. Links en rechts alleen maar lave, en geen huis of hotel te bekennen. Ik zei al volgens mij is ons hotel straks ook gebouwd op een berg lava. Eindelijk kwam er wat groens in zicht, meer hotels en bovenop een berg lava, ja hoor daar staat ons hotel. Nou moet ik zeggen dat dit er meer dan prima uitziet! Een gezellige entree en een prachtige kamer hebben we wederom gekregen. Zelfs het zwembad wat er meestal niet zo leuk uitziet bij die Amerikaanse hotels ziet er nu sfeervol uit. Wij waren tevreden. Boodschappen gaan halen, nog even lekker gezwommen en gegeten en daarna heerlijk geslapen.

Voor vandaag hadden we nog geen zin om een lange reis. In onze reisgids zagen we dat Kekaha state park hier niet zo ver vandaan is. Er prachtige stranden zijn en dat je er off road overheen mag rijden. Ieder zijn zin, ik het zonnetje en snorkelen en Bas off road rijden. Uiteindelijk bleek dat je niet meer off road mocht rijden maar er een prachtige bay was. Hoge golven helder blauwe zee en een prachtige strand. We hebben dus genoten. Hierna de omgeving nog even verkent en ja hoor een stuk gevonden waar Bas off road kon rijden. Bas geeft het reuze naar zijn zin gehad, veel gehobbeld bijna omgekiept dus ach Bas had fun! Ik ook hoor, vond het wel spannend.

Nu we hier wat langer zijn moet ik zeggen dat het een vreemd landschap is maar heeft wel zijn charme. Je ziet hier heel goed hoe het lava gestroomd heeft en hoe het getold is. Bizar om te zien hoeveel dit wel niet is, meters dik gewoon!

Morgen gaan we weer een boottochtje maken, van zes uur ...... Deze keer maar vooraf reistabletten innemen en hopen dat ik niet weer zo zeeziek wordt. Want ...... deze keer hoop ik te kunnen gaan zwemmen met de dolfijnen.

Ik laat het jullie weer weten. Tot de volgende keer.

Groetjes Bas en Diana

  • 09 Oktober 2015 - 09:42

    Ingeborg:

    Echt hoor Diana, ik ben niet jaloers van aard maar ik begin nu toch wel een neiging te krijgen haha ..... Jouw verslag met de foto's, super leuk. Ik zeg: geniet samen lekker van wat er nog komen gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas & Diana

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 10788

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 13 Oktober 2015

Las Vegas en Hawaii

04 September 2013 - 22 September 2013

West Amerika

Landen bezocht: